Dienstverlening vanuit een andere optiek
Hoe vreemd is het dat dienstverleners gewend geraakt zijn aan lange doorlooptijden, lange wachtlijsten én altijd maar druk, druk, druk zijn. En dat de enige manier om daar verbetering in aan te brengen het uitbreiden van de capaciteit lijkt te zijn.
Een training met de praktijk als uitgangspunt
Het boek De Dienstenfabriek beschrijft een verrassende parallel tussen het produceren van goederen en het verlenen van diensten. In het boek worden de principes van de Theory of Constraints, ontwikkeld door Eli Goldratt voor productie-omgevingen, toegepast op dienstverlening. En dan valt op dat het verlenen van diensten grote overeenkomsten vertoont met het produceren van goederen en diensten.
Hoewel het boek De Dienstenfabriek naast een oplossing voor lange wachttijden en hoge werkdruk ook een handleiding voor implementatie bevat, blijft het een boek en daarmee theorie. De praktijk blijkt soms te weerbarstig te zijn voor een ogenschijnlijk eenvoudige verandering.
De Better Results Group heeft om die reden een training Dienstverlening op basis van De Dienstenfabriek ontwikkeld, gegeven door Gijs Andrea – één van de auteurs van De Dienstenfabriek. Deze training is geschikt voor elke manager en teamleider die bereid is om diensten vanuit een ander perspectief te willen leveren.