Team

Sinds 2005 houden wij ons bezig met het effectiever maken organisaties, afdelingen en projectteams. ‘Wij’ zijn niet een bedrijf in de klassieke vorm, maar een groep van vier samenwerkende professionals. Elk met een eigen toegevoegde waarde. Afhankelijk van de opdracht stellen we het optimale team samen. Soms twee, soms allemaal. Samenwerken is prettig voor ons, maar ook voor de klant. De voortgang in projecten is daarmee altijd geborgd.

Marianne Schram

Marianne
Schram

Gijs Andrea

Gijs
Andrea

Herman Walburgh Schmidt

Herman
Walburgh
Schmidt

Richard Wentzel

Richard
Wentzel

Methode

Onze bewezen methode bestaat o.a. uit de 6 oplossingen zoals beschreven in het boek DE DIENSTENFABRIEK.

1. Maak een overzicht van de diensten die je levert

Wat is nodig om jouw taak te kunnen starten en wanneer is iets klaar voor de volgende in de keten. We zien vaak dat men daar verschillende ideeën over heeft.

2. Zorg voor laag Onder Handen Werk (OHW)

Er is een relatie tussen de hoeveelheid werk die je hebt en de doorlooptijd. Hoe meer werk, hoe langer die doorlooptijd. Minder werk geeft dus direct resultaat en rust. 

3. Optimaliseer je processen

Omdat we monitoren wat redenen voor vertragingen zijn, weten we waar we in het proces moeten zoeken naar verbeterpunten.

4. Prioriteer taken objectief en uniform

Door alle taken een ‘leverdatum’ te geven (wanneer moet het uiterlijk klaar zijn) en daar de ‘doorlooptijd’ (vastgelegd in het dienstenoverzicht) van af te trekken weet je wat de ‘startdatum’ moet zijn. Dus nooit meer te laat, maar ook niet te vroeg starten. Daarmee voorkom je het alomtegenwoordige multitasken.

5. Wijs werk toe aan teams

Vaak liggen taken vooral te wachten, op een specialist, op iemand die een vrije dag heeft of ziek is. Dat is te voorkomen door taken niet aan een individu maar aan team toe te wijzen. Soms betekent dat ook teamleden vaardiger maken, zodat de specialist echt alleen maar dat ene specifieke stukje hoeft te doen.

6. Richt de managementprocessen in

We werken met een dagstart (voortgang op taakniveau), een weekoverleg (welke trends zien we) en maandoverleg (welk verbeterpunt moet worden opgepakt).

Deze praktische oplossingselementen helpen om het gedrag van medewerkers te veranderen. Desalniettemin blijft verandering van gedrag ‘mensenwerk’. Daarom omkaderen we onze methode met twee andere pijlers uit Tameflow:

Unity of Purpose

Werken met hetzelfde doel voor ogen.

Community of Trust

Werken in een veilige omgeving waar problemen in de werkuitvoering met een gerust hart gedeeld kunnen worden.

Aanpak

1

Workshop

Met fiches en dobbelstenen laten we je tijdens de gratis Flow-workshop kennis maken met hele eenvoudige doorstroomprincipes.
2

Analyse

We komen langs bij je organisatie of afdeling om samen te kijken waar het probleem zit en hoe we dit kunnen oplossen.
3

Implementatieplan

De oplossingen die je kunt toepassen binnen jouw organisatie of afdeling, beschrijven we in het implementatieplan. Deze kun je zelf implementeren of met hulp van ons.
4

Implementatie

Schakel je onze hulp in, dan behaal je gegarandeerd resultaat. Wij gaan namelijk niet weg totdat het doel bereikt is. We zorgen ervoor dat je als organisatie of afdeling in een korte tijd (vaak tussen de 3 en 5 maanden) voor 80-90% leverbetrouwbaar wordt, mét hoge kwaliteit en lage werkdruk.
5

Resultaat

Kortere doorlooptijden, lagere werkdruk en meer tevreden klanten!

Meer weten?

Ervaar zelf hoe je door eenvoudige oplossingen betere resultaten met je organisatie of afdeling kunt behalen. We ontmoeten je graag bij een van onze gratis workshops!

JA, IK DOE MEE!