Werken zonder wachttijd

Stel dat je alle taken binnen jouw afdeling op tijd kunt afronden, zodat er geen vertragingen ontstaan in de verdere procesketen. Als dat de werkelijkheid zou zijn op alle afdelingen, zou alles op tijd afgerond worden en zouden (interne) klanten tevreden zijn. De praktijk is weerbarstiger. Het grootste tijdverlies is echter wachttijd, het nieuwe werk komt onderaan de (veelal onzichtbare, want digitale) stapel. Een vicieuze cirkel, want hoe hoger de stapel, hoe langer de wachttijd.

Doorbreek de vicieuze cirkel

De stapels noemen we Onder Handen Werk. Hoe lager het Onder Handen Werk is, hoe sneller het werk door de keten stroomt. Onze implementaties zijn er dus op gericht om de stapel te verkleinen. We kijken per organisatie waar het grootste knelpunt zit en gaan met onze proces- en systeemoptimalisatie aan de slag om weer flow te creëren.

Tevreden managers en klanten

Het mooie is, dat als de doorstroom verbetert er allerlei positieve neveneffecten zijn. De doorlooptijden worden korter, afspraken over leverdata worden makkelijk gehaald en er is meer rust op de werkvloer. Managers en klanten zijn tevreden.

Wat er speelt

  • Stress bij medewerkers
  • Lange doorlooptijden
  • Leverdata die niet worden gehaald
  • Ontevreden klanten
  • Steeds meer spoedjes, niemand weet wat prioriteit heeft

Wat we bereiken

  • Lage werkdruk
  • Korte doorlooptijden
  • Op tijd leveren
  • Tevreden klanten
  • Iedereen weet wat hij/zij vandaag moet oppakken (eenduidige prioritering)

Onze aanpak

1

Flow-Workshop

Met fiches en dobbelstenen laten we je tijdens de gratis Flow-workshop kennis maken met hele eenvoudige doorstroomprincipes.
2

Analyse

We komen langs bij je afdeling of organisatie om samen te kijken waar het probleem zit en hoe we dit kunnen oplossen.
3

Implementatieplan

De oplossingen die je kunt toepassen binnen jouw afdeling of organisatie, beschrijven we in het implementatieplan. Deze kun je zelf implementeren of met hulp van ons.
4

Implementatie

Schakel je onze hulp in, dan behaal je gegarandeerd resultaat. Wij gaan namelijk niet weg totdat het doel bereikt is. We zorgen ervoor dat je als afdeling of organisatie in een korte tijd (vaak tussen de 3 en 5 maanden) voor 80-90% leverbetrouwbaar wordt, mét hoge kwaliteit en lage werkdruk.
5

Resultaat

Lage werkdruk, korte doorlooptijden, op tijd leveren, tevreden klanten en eenduidige prioritering!

Tijdens de analyse ontstaat inzicht in de omvang van het huidige probleem én inzicht in de potentiële verbetering van het resultaat. Na de implementatie is die verbetering altijd minimaal 20%, maar kan in sommige gevallen oplopen tot meer dan 50%. Daarmee bedoelen we in dit geval minimaal 20% reductie van de doorlooptijd bij minimaal 80% leverbetrouwbaarheid. Dit is een objectief meetbare KPI, waarvoor jij en wij  commitment afgeven.

Gijs en Richard hebben met TOC een andere manier van werken en denken op gang gebracht, waarbij tijdig een onderzoek afronden, ten behoeve van het kind in de knel, centraal stond. Dit heeft versnelling gebracht in doorlooptijden en inzicht in de eigen workflow bij de uitvoeringsteams.

Sterk in hun aanpak is aangaan van het gesprek over onderliggende en belemmerende overtuigingen; scherp en confronterend, op een prettige manier, en heel oplossingsgericht. De aandacht voor gedrag, naast ondersteuning op procesverbetering, heeft ons echt verder geholpen in de benodigde ontwikkeling. Ze luisteren goed, denken met je mee en leveren echt maatwerk. Je voelt hun oprechte betrokkenheid.

Anja WestdijkVoormalig Regiodirecteur, Raad voor de Kinderbescherming

Meer weten?

Ervaar zelf hoe je door eenvoudige oplossingen betere resultaten met je afdeling of organisatie kunt behalen. We ontmoeten je graag bij een van onze gratis workshops!

JA, IK DOE MEE!

Download gratis de “Samenvatting Dienstenfabriek”

Lees de hoogtepunten uit het boek De Dienstenfabriek in 11 pagina’s!

DOWNLOAD

Stuur download-link naar:

Ik ga akkoord met de privacyverklaring. In het kort: We doen niets raars met je gegevens. We gebruiken ze om de download-link te kunnen sturen en om, wanneer daar aanleiding toe is, met je in contact te treden. Ook sturen we je af en toe een email met een update.

Nieuws

'Mijn drive: ervoor zorgen dat werk energie geeft'(Zakelijke) DienstverleningBlogsIT OperationsKlanten vertellen
20 oktober 2020

“Mijn drive: niet harder werken, maar ervoor zorgen dat werk energie geeft’

Wat drijft de teamleden van Better Results Group in hun werk? In deze blog is implementatiespecialist Herman Walburgh Schmidt aan het woord. Hij maakte gedurende zijn loopbaan veel reorganisaties van…
Nieuw boek helpt werkstromen van IT-afdelingen te temmen(Zakelijke) DienstverleningBlogsIT OperationsKlanten vertellen
6 oktober 2020

Nieuw boek helpt werkstromen van IT-afdelingen te temmen

Voor kennisintensieve sectoren, zoals de IT, is het boek ‘Tame Your Workflow’ van Steve Tendon verschenen. De Theory Of Constraints werd aanvankelijk alleen toegepast in de productiewereld om processen te…
Minder stress bij Conscia: ‘We plakken geen pleisters meer’(Zakelijke) DienstverleningBlogsIT OperationsKlanten vertellen
22 september 2020

Minder stress bij Conscia: ‘We plakken geen pleisters meer’

Teveel werk, geen inzicht in wat er komen gaat en taken die niet overdraagbaar zijn. De afdeling planning van Conscia Nederland, specialist in IT-infrastructuur, kampte er 2,5 jaar geleden mee…