Skip to main content

Ontvang een gratis exemplaar van De Dienstenfabriek!

De Dienstenfabriek is geschreven door Gijs Andrea, Marianne Schram, Michel Stijlen en Hans Steenpoorte.  Zij hebben jarenlange ervaring in het implementeren van de oplossingen uit De Dienstenfabriek, in profit- en non-profit organisaties. Ze trekken een verrassende parallel tussen het produceren van goederen en het verlenen van diensten. Je wordt op zeer praktische wijze meegenomen in het toepassen van de principes van onder andere de Theory of Constraints en het Toyota Production System. Bij implementaties gebruikt de Better Results Group onder andere de oplossingsrichtingen uit De Dienstenfabriek, het is daarom van harte aanbevolen!

50 exemplaren beschikbaar voor managers

De Better Results Group wil managers graag kennis laten maken met dit gedachtegoed, daarom hebben we vijftig exemplaren ingekocht en stellen we deze beschikbaar voor geïnteresseerde managers. Er staat maar één ding tegenover: Als je het gelezen hebt wil Gijs er een half uur met je over in gesprek. Dat kan via Zoom, dat kan ook ‘live’.

Gijs en Marianne hebben met een aantal collega's dit boek geschreven, het leest prettig weg en het is zeer praktisch. Dit maakt dat we het bij aanvang van iedere implementatie uitdelen. Zo maken we een vliegende start!

Richard WentzelImplementatiespecialist - Better Results Group

Laat hier je gegevens achter

Adres waar we "De Dienstenfabriek" naartoe kunnen sturen

Maak een overzicht van de diensten die je levert

Wat is nodig om jouw taak te kunnen starten en wanneer is iets klaar voor de volgende in de keten. We zien vaak dat men daar verschillende ideeën over heeft.

Zorg voor laag Onder Handen Werk (OHW)

Er is een relatie tussen de hoeveelheid werk die je hebt en de doorlooptijd. Hoe meer werk, hoe langer die doorlooptijd. Minder werk geeft dus direct resultaat en rust. 

Optimaliseer je processen (alleen wanneer nodig)

Omdat we monitoren wat redenen voor vertragingen zijn, weten we waar we in het proces moeten zoeken naar verbeterpunten.

Prioriteer taken objectief en uniform

Door alle taken een ‘leverdatum’ te geven (wanneer moet het uiterlijk klaar zijn) en daar de ‘doorlooptijd’ (vastgelegd in het dienstenoverzicht) van af te trekken weet je wat de ‘startdatum’ moet zijn. Dus nooit meer te laat, maar ook niet te vroeg starten. Daarmee voorkom je het alomtegenwoordige multitasken.

Wijs werk toe aan teams, niet aan individuen

Vaak liggen taken vooral te wachten, op een specialist, op iemand die een vrije dag heeft of ziek is. Dat is te voorkomen door taken niet aan een individu maar aan team toe te wijzen. Soms betekent dat ook teamleden vaardiger maken, zodat de specialist echt alleen maar dat ene specifieke stukje hoeft te doen.

Richt de managementprocessen effectief in

We werken met een dagstart (voortgang op taakniveau), een weekoverleg (welke trends zien we) en maandoverleg (welk verbeterpunt moet worden opgepakt).